הדברה וניטור מקדים

ניטור והדברה בטוחה
בכדי לשים קץ למזיקים, לא חייבים לעשות שימוש באמצעים כימיים אשר טומנים בחובם סיכונים לא רק למזיקים אלא גם לסביבה, לחיות מחמד ולעיתים גם לבני אדם. הדרך הנוספת באמצעותה ניתן להיפתר מהמזיקים, מבלי להתמודד עם סיכונים נוספים, היא באמצעות ניטור מקדים לפני פעולת ההדברה. 

לפני ביצוע של פעולת הדברה יבוצע ניטור המהווה שלב הכרחי ומקדים לכל פעילות ההדברה, ומטרתו לוודא קיומם של מזיקים, לזהות את המזיק וליצור תכנית הדברה ייחודית בהתאם למזיק, למקום ולרמת הנגיעות.

בחינה מקדימה בטרם ביצוע הדברה תאפשר לנקוט בפעולות מניעה ובמידת הצורך להשתמש גם באמצעים שאינם כוללים שימוש בתכשירי הדברה, לשם סילוק המזיק. המדביר יעדכן את מזמין ההדברה ולא יבצע את ההדברה, אלא אם כן ימצא כי לא ניתן בנסיבות העניין לנקוט את אותן פעולות או את אותם אמצעים.
הדברה וניטור מקדים
תכנית ההדברה תבוצע לאחר הניטור. במקומות בהם נדרש ליישם חומרי הדברה יבחר תכשיר ההדברה המתאים למזיק אותו מבקשים להדביר ותלוי גם בהיקף הנגיעות. 

בנוסף, יש להתחשב בגורמים כגון: קרבתם של מקורות מזון לאזור ההדברה, על מנת למנוע הרעלת המזון, חשיפת ילדים לחומר ההדברה, חשיפת בעלי חיים רגישים לחומר ההדברה ועוד.

מומלץ לבצע פעולת סדר וניקיון לפני כל ביצוע של פעולת הדברה. יש להעדיף שימוש בפיתיונות על פני ריסוס. שימוש בפיתיונות היא צורת ההדברה הראשונה שתיושם כגון ג'לים לתיקנים או לנמלים בתוך המבנה, גרגירים לנמלים מחוץ למבנה, תיבות האכלה למכרסמים וכדו'. 

מתי עושים ריסוס רק במידה ולא ניתן להשתמש בפיתיונות, תבוצע הדברה בריסוס.
ככל שמבוצע ריסוס הוא יבוצע בהתאם לתוצאות הניטור, ריסוס יבוצע רק במוקדי נגיעות שאותרו בניטור המוקדם, ובהתאם לשיקול דעתו המקצועי של המדביר. 
יש להימנע מריסוס כולל בשטח, אלא אם הדבר מתחייב מבחינה מקצועית ובהתאם לתוצאות הניטור.

יש לשאוף לצמצום השטחים בהם מתבצע ריסוס בחומר הדברה. 
הדברה תבוצע אך ורק בתכשירים רשומים המאושרים ע"י המשרד להגנת הסביבה.

מעוניינים בשירותי ניטור והדברה? רוצים להבטיח קבלת שירות ממדביר מקצועי ואמין? אתם מוזמנים ליצור קשר ולעשות צעד ראשון ומשמעותי בדרך לשירות הדברה איכותי וברמה הגבוהה ביותר. 

חומרי ההדברה בהם אנו משתמשים ידידותיים לסביבה 

בעלי תו תקן, אשר אושרו במלואם ע"י המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות.

יניב בר עזרא - מדביר מוסמך
שרות אדיב מהיר ומקצועי, אחריות מלאה.
ייעוץ טלפוני חינם052-3280710